Friday, March 10, 2017

E14-44:: Jangan Berhenti Kerja Jika...


Teks: Nor Azian Binti Jamil
Gambar: Google & Koleksi Peribadi
azian@draz.my





Jangan Berhenti Kerja!!!

Pernahkah anda rasa penat bekerja? Rasa nak berhenti je kan? Asyik kena marah dengan bos. Gaji naik sikit. Kawan-kawan lain naik pangkat, aku dok takat niiii je. Kerja aku banyak sedangkan orang lain yang kuat ampu bos suka suki masuk kerja lambat dan minta orang lain punch kan.

Pernah ada rasa yang sama?

Jika betul, maka JANGAN Berhenti Kerja Jika semata-mata untuk sebab-sebab di atas!!!

Dapatkan sebab yang tepat untuk berhenti kerja jika anda ingin berjaya.

Contohnya:
Aku ingin berhenti kerja kerana ingin memperbaiki taraf hidup atau ingin mengembangkan bakat dan kemahiran yang aku ada. Atau, Aku ingin berhenti kerja kerana dapat peluang lebih bagus.

Amacam? Boleh boleh?

Jangan Berhenti Kerja!!!

Pernahkah anda merancang untuk berhenti kerja dan terbaca tips persediaan berhenti kerja yang menyatakan anda perlu mempunyai simpanan sekurang-kurangnya 6 bulan atau setahun gaji anda?

Jika betul, maka JANGAN Berhenti Kerja Jika semata-mata untuk sebab di atas!!!

Meskipun anda ada 6-12 bulan simpanan, tetapi jika tiada ilmu kewangan yang betul, maka semua simpanan tersebut akan lenyap dalam sekelip mata. Ini fakta sebenar.

Persediaan berhenti kerja yang terbaik ialah dengan menuntut ilmu pengurusan kewangan. Meskipun anda tidak mampu menyimpan sehingga 6 bulan gaji, dengan adanya ilmu pengurusan kewangan, anda akan berjaya.

InsyaAllah




No comments:

Post a Comment