Saturday, March 18, 2017

E30-44: USP Bedak Arab


Teks: Nor Azian Binti Jamil
Gambar: Google
azian@draz.my





Saya telah terlibat di dalam bidang kecantikan sejak 2001. 
Bermula sebagai mekap artis kemudiannya saya dilantik pelbagai syarikat untuk menjadi stokis mereka. 
Macam tak percaya je apabila menerima panggilan dari luar negara bagi memaklumkan permohonan dan tawaran mereka.

Saya amat mementingkan kualiti produk yang dijual. Selain memastikan ia tidak mengandungi bahan yang dilarang, saya juga sentiasa berpesan kepada para pelanggan agar menggunakan sesuatu produk dengan cara yang sebaiknya.

Berikutan perasaan ingin tahu yang kuat, saya sanggup merantau bagi mendapat maklumat yang betul dan tepat. Sebelum ke Tanah Arab, saya berkampung di China terlebih dahulu.

Tidak dapat tidak, ramai yang sukakan produk solekan dari Tanah Arab kerana katanya halal. Sedangkan hakikatnya produk kecantikan yang berlambak di Dubai kebanyakan
 asal datangnya dari China dan Filipina. 

Nak tahu dari mana asalnya kena baca di setiap kotak atau bekas pembungkusan. 
Namun begitu, ada juga pembekal yang menukar kepada bekas baru sebaik sampai di Malaysia.

Nak mudah lagi lihat saja jenis kotak dan bekas yang digunakan. Nampak fragile dan bergaya murah.

USP yang digunakan sehingga membuatkan ramai wanita tergilakan produk solekan dari Dubai:
  • Stewardess banyak pakai
  • Dubai negara Islam
Tidak dinafikan Malaysia tiada keupayaan menghasilkan produk kecantikan yang berkualiti berikutan kekangan bahan mentah. Sebab itulah kebanyakan alat solek di import dari luar negara. 

No comments:

Post a Comment